​​​طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در این بخش سعی کردیم اطلاعات کاملی در مورد کابینت ارائه بدیم که حتی اگر فکر تغییر دکوراسیون آشپزخانه هم نباشید میتونه خیلی براتون مفید باشه. این مطلب رو تا اخر بخونین و اگر بنظرتون مفید بود لینک این قسمت رو برای دوستاتون بفرستین تا اطلاعات خوب و کاملی در مورد دکوراسیون آشپزخانه داشته باشن. هر سوالی هم داشتین می تونین جهت مشاوره رایگان با شماره هایی که در انتهای مطلب هست تماس بگیرین یا در قسمت کامنت ها بپرسین تا مشاوران طراح داخلی ما کاملا تخصصی بهشون جواب بدن.

در ابتدای کار بهتره سبک های دکوراسیون آشپزخانه رو بیشتر بشناسیم.
​​​​​​​ بطور کلی 12 سبک شامل (روستایی، کلاسیک، مدرن، مینیمال، روستیک، تلفیقی، صنعتی، اسکاندیناوی، شابی شیک، هالیوودی، مدیترانه‌ای و چینی) برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه وجود داره که امروزه در کشور ما سبک های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک دارای بیشترین طرفدار هستند.​​​​​​​

با توجه به استقبال گسترده اکثریت مردم از سبک های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، با این سبک ها بیشتر آشنا خواهیم شد: ​​​​​​​

سبک مدرن  رو به نام ساده یا بدون فریم هم میگن. این مدل سبک به آشپزخونه حس مدرنیته بودن میده. ویژگی های ساختش شامل: سادگی، کشوهای کمتر، کابینت های ساده طولی با ارتفاع زیاد و گاها بدون دستگیره هست. امکان نورپردازی و لوستر های زیبای مدرن در این مدل آشپزخونه ها حس خیلی بهتر و زیبایی بیشتری به فضا میده. کابینت های هایگلاس، لمی گلاس، پی وی سی از مدل آشپزخانه مدرن هستن.
متداول ترین رنگ کابینت های مدرن سفید، نقره ای و خاکستری هست و رنگ های تند هم استفاده میشه ولی طرفدار خاص و زیادی نداره چون بعد یه مدت دل رو میزنه! اگه خیلی دوست دارین که از رنگ های تند استفاده کنین بهتره که ترکیبی باشه. یعنی مثلا رنگ زرد با طوسی یا رنگ زرد با سفید ترکیب بشه.

مزایا کابینت آشپزخانه مدرن:
ساده و شیک
قیمت مناسب
تمیز شدن آسان و نیاز به موادشیمیایی خاصی ندارن
نوع هایگلاس این کابینت ها نور رو منعکس میکنن که باعث پرنوردیده شدن آشپزخونه میشن
مناسبتر برای آشپزخونه های بزرگ و نورگیر ( اما برای هر آشپزخونه ای با هر متراژی مناسبه و گزینه خوبی برای همه هست )
استفاده از رنگ مکمل برای جذابیت بیشتر ​​​​​​​

معایب کابینت آشپزخانه مدرن:
امکان خراب شدن مگنت و آهنربا ( همیشه از بهترین متریال استفاده کنین تا دوبار برای یه وسیله هزینه نکنین )
لکه چربی و روغن روی این کابینت ها میمونه
تمام بخش های باید یکی باشن و یا از دستگیره استفاده بشه یا کلا استفاده نشه
از تزیینات خاصی نمیشه استفاده بشه و عموما فضای خلوت و ساده ای دارن ( کابینت های کلاسیک یا ممبران پر از منبت کاری و سر ستون و .. هستن ولی در این مدل اصلا از تزیینات خاصی استفاده نمیشه )

لیست تعرفه طراحی تیما

حالا که در مورد سبک مدرن کامل توضیح دادم بریم سراغ سبک کلاسیک. کابینت های کلاسیک اصولا از چوب ساخته میشن و پر از زرق و برق هستن. کابینت کلاسیک در سه دسته ممبران، تمام چوب، روکش چوبی قرار میگیرن. از ویژگی های کابینت کلاسیک میشه طراحی سنتی و تاج روی در کابینت، پایه ستون رو گفت.​​​​​​​

مزایای کابینت کلاسیک:
پوشش کامل فضای آشپزخونه
تعداد قفسه و کمدهای زیاد
طرح های شلوغ و سنتی

معایب کابینت کلاسیک:
سنگین، نصب زمانبر و سخت
زمان زیادی برای طراحی و ساختش لازمه
گرانقیمت ترین نوع کابینت، کابینت کلاسیک تمام چوب هست.​​​​​​​

لیست تعرفه طراحی تیما

میریم سراغ سبک پرطرفدار این روزها! کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از مدرن و کلاسیک هست و ظرافت های کابینت کلاسیک و سادگی کابینت های مدرن رو داره. این مدل آشپزخونه در ایتالیا خیلی محبوب هست. اگه هردو سبک رو دوست دارین و نمیتونین یه سبک رو انتخاب کنین این سبک مورد خوبی برای شماست!​​​​​​​

معایب کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک :
قابلیت ترمیم یا تعویض وجود نداره
نباید در مجاورت نور مستقیم خورشید باشن
اشیای تیز به این کابینت صدمه میزنن​​​​​​​

مزایای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک :
طرح های شلوغ نداره و دست و پاگیر نیست
براحتی تمیز میشن و نیازی به مواد شوینده خاصی نیست
قیمت مناسب

لیست تعرفه طراحی تیما

در گام اول باید درباره استانداردهای اندازه کابینت در طراحی آشپزخانه نکاتی را بیان کنیم. حتما می‌دانید که هر کابینت باید اندازه‌ی خاصی داشته باشد تا هم از نظر ظاهری، زیباتر به نظر برسد و هم کارایی بیشتری داشته باشد. استانداردهایی که برای ارتفاع کابینت آشپزخانه وجود دارد عبارت‌اند از: 
رتفاع کابینت‌های بالایی: ارتفاع کابینت‌های بالایی اغلب با توجه به میانگین قد اهالی خانه و مخصوصا قصد خانم خانه تعیین می‌شود. اما طبق یک قانون کلی ارتفاع کابینت بالایی باید بین 50 تا 90 سانتیمتر باشد و قفسه‌های بالایی آن با قرار دادن صندلی قابل دسترسی باشد.
 
 ارتفاع کابینت‌های پایینی: اندازه کابینت‌های پایین اغلب ثابت است و در بیشتر آشپزخانه‌ها ارتفاع کابینت‌های پایینی را بین 70 تا 75 سانتی‌متر در نظر می‌گیرند تا پس از ایستادن در کنار کابینت به راحتی و بدون خم شدن بتوان روی سطح آن کار انجام داد. البته این کابینت‌ها را باید حدود 10 تا 20 سانتیمتر هم از کف فاصله داد. 
 
ارتفاع کمدهای عمودی (باکس‌ها): کمدها با باکس‌های آشپزخانه اندازه‌های متفاوتی دارند. اما استاندارد کلی برای ساخت آنها اینطور است که ارتفاع این کمدها را بین 180 تا 220 سانتیمتر می‌سازند تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار اهالی خانه قرار دهد. 
 
ارتفاع کانتر (پیشخوان) : ارتفاع کانتر باید به گونه‌ای باشد که برای کار کردن و آماده‌سازی مواد اولیه‌ی غذا، نیاز نباشد کمر خود را خم کنید. ارتفاع کانتر در حالت استاندارد باید حدود 90 سانتیمتر باشد. با این اندازه به راحتی هم می‌توان از آن به عنوان میز ناهارخوری هم استفاده کرد. 
 
عمق کابینت آشپزخانه: در طراحی کابینت آشپزخانه، میزان عمق آن بسیار اهمیت دارد و برای کابینت‌های بالایی و پایینی متفاوت است. عمق کابینت‌های بالایی باید بین 30 تا 50 سانتیمتر باشد تا در هنگام کار، به سر افراد برخورد نکند. و عمق کابینت‌های پایینی می‌تواند تا 60 سانتیمتر هم در نظر گرفته شود تا فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی در اختیار شما قرار دهد. ​​​​​​​

استانداردهای کابینت​​​​​​​

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش